מדעי המחשב הייטק בחטיבת הביניים
אינדקס מצגות וחומרי לימוד במדעי המחשב
סקראץ' 3 - לכתה ז' עמ"ט
מגישה ומציגה - גב' אנה יעקובסון
נכתב עבור מאגר ההקלטות קיץ התש"פ 2020
מספר שיעור
נושא וקישור לשיעור
מצגת, דוגמאות ותרגילים
1
המושג אלגוריתם וחשיבותו.
מצגת 01 אלגוריתם ופעילויות סביב המושג
2
היכרות עם סביבת העבודה. כניסה, הרשמה, מבנה הסביבה, הרצת תוכנית ראשונה - אלגוריתם. כתיבת תוכנית ראשונה. תיעוד וחשיבותו.
מצגת 02
3
התנסות בתנועה על המסך. הכרת ההרחבה עט, רקעים. החלפת תלבושות - אנימציה. שמירה וטעינה.
מצגת 03
4
לולאה. לולאות מסוגים שונים. לולאת "לעולמים". תרגול תכנון גופים שונים באמצעות שרטוט בעט.
מצגת 04
5
ריבוי דמויות. תכנות מקבילי של אותה דמות. תרגול.
מצגת 05
6
מסרים ואינטרקציות בין הדמויות.
מצגת 06
7
המושג משתנה. הצורך במשתנה (פעילות). סוגי משתנים. קלט ופלט. פעולות חשבון. תרגול.
מצגת 07
8
תנאים לוגיים. הצורך בתנאים (פעילות בכיתה). תנאי פשוט. תרגול.
מצגת 08
9
תנאי מורכב . דוגמאות ותרגול.
מצגת 09
10
סיכום ביניים : בניית משחק : לולאה, משתנה, תכנות מקבילי, מסרים.
מצגת 10
11
המושג אתחול (פעילות בכיתה). משתנה מונה. תרגול.
מצגת
12
משתנה צובר . הבדלים בין צובר למונה. תרגול.
למעבר לדף הבא