מדעי המחשב הייטק בחטיבת הביניים
אינדקס מצגות וחומרי לימוד במדעי המחשב
סקראץ' 3 - לכתה ז' עמ"ט
מגישה ומציגה - גב' אנה יעקובסון
נכתב עבור מאגר ההקלטות קיץ התש"פ 2020
מספר שיעור
נושא וקישור לשיעור
מצגת, דוגמאות ותרגילים
1
המושג אלגוריתם וחשיבותו
מצגת אלגוריתם ופעילויות סביב המושג
2
היכרות עם סביבת העבודה . כניסה , הרשמה, מבנה הסביבה, הרצת תוכנית ראשונה - אלגוריתם. כתיבת תוכנית ראשונה. תיעוד וחשיבותו.
מצגת
3
התנסות בתנועה על המסך. הכרת ההרחבה עט, רקעים. החלפת תלבושות - אנימציה. שמירה וטעינה.
4
לולאה. לולאות מסוגים שונים. לואה "לעולמים". תרגול תכנון גופים שונים באמצעות שרטוט בעט.
5
ריבוי דמויות. תכנות מקבילי של אותה דמות. תרגול
6
מסרים ואינטרקציות בין הדמויות
7
מושג משתנה. הצורך במשתנה (פעילות). סוגי משתנים. קלט ופלט. פעולות חשבון. תרגול
8
תנאים לוגים . הצורך בתנאים (פעילות בכיתה). תנאי פשוט . תרגול
9
תנאי מורכב . דוגמאות ותרגול
10
סיכום ביניים : בניית משחק : לולאה, משתנה, תכנות מקבילי, מסרים.
11
המושג אתחול (פעילות בכיתה). משתנה מונה . תרגול
12
משתנה צובר . הבדלים בין צובר למונה. תרגול
למעבר לדף הבא